fyrtioungs.blogg.se

45 år, gift, 2 barn, försäljningschef, bor i villa. Bloggar om livet, om att vara tonårsmamma, om att stå med ett ben på var sida om ung och gammal.

Funderingar.

Kategori: Allmänt

Nu till en fundering jag har. Jag brukar läsa på lite olika forum om olika ämnen och på ett par forum spårar diskussionerna ofta ur totalt. Och ofta är det samma människor som är inblandade i "bråken". Vad är det som gör att det är så lätt att hugga, såga, såra, och hävda sin rätt att uttrycka precis vad man tycker och känner även fast motpart säger att det inte är okej.
Är det konstigt att det ser ut som det gör på våra gator och skolor när vuxna människor som samlas på ett föräldrarforum inte kan hålla sig till sansade, nyanserade diskussioner.

Och detta att bara för att någon gjort/sagt något dumt så är det okej för mig att hoppa på dig. Om vuxna beter sig så, hur ska barn och ungdomar lära sig?
Är det någon som lär ut den gyllene regeln idag; 
Allt som jag vill att du ska göra för mig det ska jag också göra för dig.

Det står ofta att mobbing är ett problem i skolor, på nätet och på arbetsplatser.. är det konstigt att barnen inte förstår hur man ska behandla varann när det bedrivs riksmobbning mot exempelvis Carola? 

Mer kärlek åt folket.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: