fyrtioungs.blogg.se

45 år, gift, 2 barn, försäljningschef, bor i villa. Bloggar om livet, om att vara tonårsmamma, om att stå med ett ben på var sida om ung och gammal.

Solig dag

Kategori: Allmänt

Härligt! Det ger en bra känska trots jobb inomhus hela långa dagen..
 
Det finns otroligt mycket som gör mig glad, jag försöker ta vara på livet och se guldkanterna i vardagen, stannar upp och tittar på knopparna, vänder näsan mot solen när den lyser och njuter, tänker på mina barn och ser allt de är så bra på, och det finns hur mycket som helst att vara stolt över där.

Det är inte lika mycket som irriterar mig,, men det finns några saker.

En av dessa är osynliga föräldrar, jag har i många år varit ledare inom ungdomsidrott.. oerhört givande har det varit, haft samma flickor från de var 9 år tills de var 16 år..  och en del föräldrar har man fasiken inte sett röken av. Vart är dom? Visst de kanske inte är intresserade av den sporten, MEN de borde ju vara intresserade av sitt barn som utövar sporten, de kanske jobbar, visst men fasen inte varje gång de är match.. 

Ja jag fattar inte hur de kan vara så osynliga och enligt mig ointresserade av sina barn.

Hur som helst är tiden som ledare något som gett mig hur mycket som helst, trots alla timmar man lagt ner av sin fritid för andras barn, trots att vissa föräldrar bara har sett sitt barn och klagar för att det inte passar den fröken. Jag har 2 barn och 25 bonustonåringar.
 
Ha en bra dag i Solen!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: